Jag har sovit tio tim är det bra?

Hur länge ska man egentligen sova för att må bra? det ska jag kolla upp nu på måmangen..
http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=1985 där kan ni läsa om sömbrist och sådant.. står bland annat att det är viktigt med sömn men hur länge bestämmer man själv, då är jag ganska glad över hur bra jag sover nu
ingen som väcker mig om nätterna eller håller på.  Alltså sover jag hela natten lång utan att vakna upp, vaknar iofs oftast klockan sex och försöker komma på när jag börjar jobba även fast jag är ledig, som idag tänkte o tänkte men kom inte på när jag jobba.. för sen kom jag på att jag inte jobbade idag haha.
Jag är sjukt orolig över att försvoa mig, det vore så himla pinsamt, vill aldrig vara med om det.
räckte med att jag var den som alltid kom sen till skolan, men skola och jobb är två olika saker
skolan tog jag inte så seriöst, men det gör jag med jobbet faktiskt. Och det sägs ju att dem skoltrötta barnen (alltså jag var ju en av dem) har lättare att få arbete, då dem presterar mera när dem jobbar, för vi längtar bort från skolan och ville inget hellre än att jobba och få pengar såklart. Uppenbart ju? haha!

Se Jag och K var två skoltrötta tjejer i klassen, hon var iofs alltid i tid, jag var alltid försenad, pluggade inte hårt, jag krävde inte att jag skulle ha VG i ämnena bara jag fick G var jag glad, fast jag fick några VG ;D så jag är glad åt det självklart. Om jag hade haft orken hade jag haft mer en G i ämnena, men jag tappar lätt koncentrationen och är väldigt skoltrött, hur som haver, alla hacka ner på oss kändes det som, eller dem flesta strävade efter VG MVG i alla ämnen för att dem skulle plugga vidare och få jobb, bara det att jag och K är två av dem få i klassen som tog studenten och fick jobb på en gång and here we are working ;D haha tycker bara det e så komiskt..

Hur som haver funderar jag på att börja plugga igen, konstigt nog, vill trots allt bli något.. men vad vet jag ju inte än, men något ;D sen har jag nog alltid jobbet kvar som helg jobb om inte annat..

nee dags och ringa försäkringskassan och kolla när pengarna kommer.. Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0